dinsdag 11 augustus 2009

Nog 1 week te gaan!!

Over een week is het zover; dan zit ik op dit moment al in het vliegtuig op weg naar Australie!
De tijd is gevlogen de afgelopen weken. Naast de vakanties heb ik geprobeerd me zo goed mogelijk voor te bereiden. Natuurlijk in de eerste plaats op sportgebied maar ook zeker in verband met de reis. Zeker met de Mexicaanse griep valt er nog vanalles te regelen!

Hieronder een korte samenvatting van de afgelopen weken:

2 juni zijn alle Limburgse sporters op bezoek geweest bij de Commissaris van de Koningin. We hebben met hem gepraat over hoe het is om getransplanteerd te zijn; hoe dit je levenskwaliteit heeft verbeterd en waar je toch nog tegen aanloopt in de maatschappij. Ook hebben we verteld over onze eerdere ervaringen op de WTG, over de komende spelen en over de plannen die er bestonden om de WTG naar Limburg te halen.


11 juni is een artikel over mijn deelname aan de WTG in het U-blad verschenen. Voor het artikel kun je op de onderstaande link klikken.

http://www.sportentransplantatie.nl/files/pdf/berichten/UBLAD_30_pag_14.pdf?t=1246869074


21 juni vond de kledinguitreiking in Leusden plaats. Hierbij zijn ook teamfoto's gemaakt. Helaas kon ik wegens een weekend van de NVN niet aanwezig zijn op deze dag. Dit was extra jammer omdat er die dag ook een squashevenement heeft plaatsgevonden, waarbij de nummer 21 van de wereld en de nummer 2 van Nederland bij aanwezig waren!

26 juni en 12 juli was Chris Bruil bij de traniningen in Baexem aanwezig om ons tips te geven, dit met name op het dubbelspel. Voor Carolien, mijn dubbelpartner (zie foto), en mij dus erg handig! Chris Bruil speelde 18 jaar lang een belangrijke rol in de top van het nationale en internationale badminton. Hij bereikte talrijke sportieve hoogtepunten, waaronder een 5de plaats op de Olympische Spelen van Sydney 2000 wat resulteerde in een uiteindelijke 3de plaats op de wereldranglijst. Ook verwierf hij een indrukwekkende badminton-knowhow en een brede levenservaring door het jarenlange reizen en deelnemen aan alle vooraanstaande GrandPrix toernooien in de wereld. Voor ons dus een hele eer dat Chris zo enthousiast was en het niet bij een bezoek hield. Hij heeft zelfs beloofd dat hij ons na de Spelen nogmaals komt opzoeken; fantastisch dus!


19 juli was er de speciale estaffette training bij atletiek. Dit was de eerste keer na de sportdag in Best dat ons team weer compleet was. Dit jaar bestaat ons team uit Hilde, Floranke (zie foto), Carolien en ikzelf. De 'helft' van het team is dus nieuw in vergelijking met Bangkok. De wissels liepen nog niet helemaal soepel, maar we hebben as zondag nog een training voor de boeg. Hopelijk lukt het dan om de laatste puntjes op de i te zetten!


Behalve aan deze twee sporten, neem ik dit jaar ook deel aan de twee zwemestaffettes. De 4x 50 meter vrije slag en de 4x 50m wisselslag. Bij deze laatste zwem ik de schoolslag. Het hangt van het programma af of ik ook nog individueel deze nummers zal zwemmen. Doordat veel trainingen van badminton, atletiek en zwemmen op dezelfde data vielen, heb ik het zwemmen vooral zelf getraind. Gelukkig zullen we in Gold Coast zelf ook nog de gelegenheid hebben hiervoor!

As vrijdag is de laatste mogelijkheid om te trainen voor badminton. Bij deze wil ik alle spelers van Push nogmaals hartelijk danken voor hun gastvrijheid! Verder ook dank aan FZ FORZA die mijn nieuwe racket en badmintontas gedeeltelijk gesponsord heeft en mijn trainer in Bilthoven, Rene Lapre.


Hieronder een overzicht van welke sporten ik op welke dagen heb:

Dinsdag 25 augustus: badminton single & dubbel
Woensdag 25 augustus: zwemmen 4x 50m vrije slag & 50m rugslag
Donderdag 26 augustus: zwemmen 4x 50m wisselslag & 50m schoolslag
Vrijdag 27 augustus: atletiek 4x 100m sprint & 100m sprint

Voor degene die Glenn kennen, hij komt de volgende dagen in actie:

Dinsdag 25 augustus: tennis single
Woensdag 25 augustus: tennis mix

Ik ga proberen regelmatig verslag te doen vanuit Australie! Voor nu alvast bedankt voor je interesse!

Michelle

Geen opmerkingen: