vrijdag 21 augustus 2009

Eerste bericht vanuit Australie

Hier dan het eerste bericht vanuit Australie. Zit nu in ons appartementcomplex op de pc.
De reis is verder nog goed verlopen; hebben zelfs nog 1 a 2 uurtjes kunnen slapen.
Eenmaal aangekomen op Brisbane moesten we nog een heel eind met de bus; iedereen was dan ook gaar toen we aankwamen. We zitten in een super de luxe hotel / appartementcomplex. Glenn en ik hebben een hele mooie, ruime kamer met eigen keuken, badkamer, wasmachine en noem maar op! Erg handig dus!

Donderdag was gelijk het teamuitje. Met de bus zijn we naar de haven vertrokken van waaruit we met een boot naar een eiland in de omgeving zijn gevaren. Hier konden we allerlei watersportactiviteiten doen zoals jetskien, op een banaan, mee met een watervliegtuig en natuurlijk beachvolleybal. Op dit eiland hebben we ook onze eerste walibi's (kleine kangaroes) gezien! Echt geweldig; je kon ze gewoon op een meter afstand benaderen! Na de middag op het eiland te hebben doorgebracht vertrokken we weer met de boot richting de haven waar we ook gegeten hebben in een restaurant. Ook dit was erg gezellig.



Vrijdag was een vrije dag, de enige verplichting was het inschrijven bij het conference centre. Hier kregen we nog een tas&t-shirt van de Australische organisatie aangeboden, erg leuk. Ook moesten we nog langs de influenza-check; hier werd nog een keer gekeken of je geen symptonen van de griep had. Een beetje zinloos natuurlijk, aangezien de overdrachttijd 7 dagen beslaat, maar goed. 's Ochtends zijn we met een groep van ongeveer 20 mensen van het Nederlandse team gaan 'wale watching'. En we hebben een school dolfijnen en walvissen gezien! Op het begin alleen van veraf, maar naderhand hebben we ze van op ongeveer 10 meter afstand gezien. Helaas kwamen ze niet geheel uit het water, dus ik vind het nog steeds lastig om nu te zeggen hoe groot ze zijn. Maar het was zeker een hele belevenis! 's Avonds was een BBQ, georganiseerd door Michel, die kok van beroep is. Glenn en ik waren echter zo moe (nog steeds die jetlag denk ik) dat we die voorbij hebben laten gaan.

Helaas heb ik ook al mijn eerste blessure opgelopen: Donderdagochtend stapte ik op ons balkon, maar had het afstapje niet gezien, waardoor ik opeens over het balkon rolde. Knie geschaaft, wat opzicht niet zo'n ramp is. Ik heb echter ook mijn dikke teen flink gekneusd, wat natuurlijk een stuk minder is! Zeker toen ik hem gisteren nogmaals stootte. Gelukkig heeft Wolter, onze fysiotherapeut, allerlei middeltjes bij zich en vandaag lijkt het daardoor al een stuk beter te gaan, dus ik hoop heel erg dat mijn badmintonwedstrijden (dinsdag) niet in gevaar komen. Zoals het er nu uit ziet heb ik er wel weer vertrouwen in!!

Vandaag heb ik de eerste zwemtraining en vanavond het openingdiner. Glenn is op dit moment al aan het tennissen en heeft dit gisteren ook al gedaan; er ligt een tennisbaan naast het hotel dus dat is erg handig!

Dit was het voorlopig weer. Ik hoop vanaf nu wat regelmatiger berichten te kunnen posten!

Mama en Kate: dank voor jullie berichtjes; erg leuk!!

2 opmerkingen:

Kate zei

Geweldig. Bedankt voor je update Michelle. Ik was erg benieuwd. Fijn om te horen dat jullie zo genieten en hopelijk gaat het gauw beter met je teen. Hopelijk gauw een nieuw bericht van jou - hi hi.
Succes met de wereldomroep.
Groetjes aan Glenn en Hilde.

Ingrid zei

Hallo Michelle,

heel veel succes komende week en hopelijk heb je geen last van je teen, heb je veel nodig ook bij de estafette.

Groetjes Ingrid